Club Excursionista Jesús-María (Sección de PADRES)

Del Coll de Bracons al Puigsacalm

22 ABRIL 2006

Distància: 7 km

Desnivell: 400 m

Senyalització: senyalitzada

Durada: 3 h 15 min

Comenzamos la subida en el Coll de BraconsEls entorns del Puigsacalm retroben els paisatges verds, frondosos i inacabables de les serres prepirinenques com cap altre indret de la Catalunya humida. La vista des del seu cim, de 1515 m d'altitud, és d'una grandiositat i bellesa tan extraordinàries que ningú pot dir que coneix bé Catalunya fins que no hi hagi pujat.

La ruta parteix de la collada de Bracons. Per arribar-hi es pren la carretera C-152 d'Olot a Sant Feliu de Pallerols i, després, es trenca a la dreta per la carretera veïnal GIV-5273, que comunica Joanetes i la Vall d'en Bas amb Torelló.

Una vegada al coll, es deixa el cotxe i s'agafa el camí senyalitzat que va cap al nord, tot superant un marge rocós de la carretera. Uns deu minuts després es deixa un sender, a la dreta, que puja fins al puig Tosell Gros. Més endavant, dins d'una esplèndida fageda, s'ha de deixar un altre corriol a mà esquerra.

Quan ja es porten tres quarts d'hora d'ascensió s'arriba a la collada de Sant Bartomeu. Allí es troba una cruïlla, on s'ha d'agafar el camí de la dreta.

A l'hora i vint minuts de caminada s'arriba a la font Tornadissa. En aquest punt el camí gira cap a l'est i s'enfila. No gaire lluny es troba el camí del Platraver i Sant Bartomeu. La pista surt del bosc i continua pels rasos de Manter.

En poc menys de dues hores de caminada ja s'arriba al Puigsacalm. Si s'hi ha anat amb mainada, cal anar amb compte amb l'estimball. La panoràmica és de tal envergadura que es pot aprofitar la magnífica vista per donar una classe pràctica de geografia.

EL PUIGSACALM

Llevat del cor del Pirineu, en cap indret de Catalunya es troben paisatges tan exuberants, verds i frondosos com els d’aquests entorns. Excursió d’extraordinari interès.

Font Tornadissa

Subiendo al Puigsacalm

Descanso en lo alto del Puigsacalm  Els Hostalets d'en Bas

Fotos cedidas por: J. Visus y M. Martín

Para ver el mapa de la zona pulsa aquí

Si tienes alguna foto interesante de estas excursiones mándanosla y la incluiremos en la página.